سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوهای والا را به دست آورید که خداوندـ عزّوجلّ ـ آنها را دوست دارد، و از کارهای نکوهیده بپرهیزید که خداوند ـ عزّوجلّ ـ آنها را دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]

صالح5

 

                                    Play  Game and

 

Game (n) form play or sport with rules. Play (n) activity done for amusement, esp. children, recreation.

 

House and Home

 

A house is any building use for dwelling in, and home is the particular house in which one is living. "Home" may also denote ones own country. When an English man says, "I am going home this summer" he means going to England.

 

Meet and Visit 

 

Meet:

 come face to face with; come together formally for discussions.

Visit:

 a) Go or come to see to see (a person, place, etc) either socially on business or for some other purpose

b) Go or come to see in order to make an official examination or check.

 

 

 

 

 

See, Look and Watch

 

See: means take in the sight of some things. You see a movie when you are looking at one thing.

 

Look or look at: means take in or understand something by using the eyes. To look, you focus your eyes on some thing. She looked at the sky and saw millions of stars.

 

Watch: means look at or observe for a long time in order to follow the movement of something in order to be ready for something. Watch can mean look for something or someone. Watch also means keep a close eye on something or someone.

 

Street and Avenue

 

Street: public rode in a city, tow village with houses and buildings on one side or both sides.

 

Avenue; 1) wide road or path, often lined with trees, esp. one that leads to a large

 2) Wide Street lined with trees or tall buildings.

 

 

 

 

Prepare By:

محمد ابراهیمی دبیر زبان

 




آفرین شهمیان ::: جمعه 88/10/25::: ساعت 12:25 صبح

- انضباط عبارتست از اعمال قواعد و مقرراتی که یادگیری را تسهیل می کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد. با وجود این بی نظمی یا این بی انضباطی را می توان این گونه تعریف کرد:

«انجام دادن هر عمل یا رفتاری به وسیله ی دانش آموز که سازمان دهی مدرسه و فعالیت های کلاس را مختل یا تهدید به اخلال می کند»

بروز رفتارهایی از دانش آموزان که انضباط کلاس را مختل می کنند تنها به معلم و کلاس درس مربوط نیستند، بلکه همانطور که گفته شد عمل دیگری نظیر عوامل آموزشگاهی، خانوادگی، اجتماعی و ... وجود دارند که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم زمینه را برای بروز رفتارهای مخرب دانش آموزان فراهم می کنند.

بنابراین برای برقراری ارتباط و انضباط در کلاس درس و اداره ی آن معلمان باید قبل از برقراری نظم و انضباط اقدامات لازم را برای پیش گیری از رفتا رهای نامناسب دانش آموزان به کار گیرند زیرا پیش گیری مهم تر از درمان است.

الف: علل مربوط به دانش آموزان:

1.      ناراحتی های جسمی، روحی و روانی

2.      نداشتن علاقه و انگیزه

3.      سردرگم بودن و بی اعتنایی به انتظارات معلم و قوانین و مقررات مدرسه و کلاس درس

4.      نداشتن برنامه ی مشخص مطالعه

5.      کم خوابی و خستگی مفرت

6.      انجام دادن تکالیف خود

7.      تغذیه ی نامناسب

8.      ناامیدی به آینده

9.      استقلال طلبی و مقابله با اقتدار معلم.

از بین بردن و یا کاهش عوامل بی نظمی در درجه ی اول مستلزم همکاری و هماهنگی میان خانه و مدرسه است و معلمان و اولیای مدرسه به تنهایی و بدون همکاری والدین کاری از پیش نخواهند برد. و برای برقراری ارتباط میان خانه و مدرسه نهادی به نام انجمن اولیائ و مربیان به وجود آمده است. که این نهاد برای آگاهی والدین از مراحل رشد فرزندان خود در سنین متفاوت و آگاه کردن آنها از این مسائل فعالیت می کنند.

-        توجه والدین به وضعیت جسمی و روحی فرزندان خود؛

-        تشویق مادی و معنوی و تقویت اعتماد به نفس آنان

-        تبعیض قائل نشدن بین آنها

-        کمک به آن ها در تهیه و اجرای برنامه های مطالعه

-        داشتن برنامه ی تغذیه ی مناسب ، کمک به آنها در انتخاب دوستان نامناسب

-    آگاه کردن فرزندان از وظایف خود در مدرسه و خانه، رعایت حقوق معلمان و کمک به دوستان و همکلاسان خود.

-        رعایت حقوق معلمان و تشویق آنها به رعایت نظم و انضباط در مدرسه و کلاس درس.

ب: علل مربوط به معلمان:

1.      فقدان آمادگی جسمی، روحی و روانی معلم

2.      نامناسب بودن وضعیت ظاهری معلم

3.      ناآگاهی از روش های جدید تدریس و استفاده ی مکرر از روش های سنتی

4.      بی علاقه بودن به شغل معلمی

5.      فعال بودن معلم و منفعل بودن دانش آموز

6.      بی توجهی به نیازهای دانش آموزان و مسائل و مشکلات آنها

7.      استفاده ی نامناسب از تشویق و تنبیه

8.      بی حوصلگی و نداشتن صبر و بردباری و سعه ی صدر

9.      تسلط نداشتن به موضوع مورد یادگیری

10. مبهم بودن انتظارات و توقعات معلم از دانش آموزان

 

ج: علل مربوط به کلاس درس:

وضعیت فیزیکی کلاس، نظافت و پاکیزگی ، برخورداری از نور و هوای مناسب ، میز و صندلی راحت و کافی تخته و وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب نقش انکارپذیر در ایجاد نظم و انضباط در کلاس دارند.

در کلاسی که وسایل گرمایشی یا سرمایشی مناسب نداشته باشد دانش آموزان مجبور می شوند دست به اعمالی بزنند که نظم کلاس را مختل می کند. علاوه بر عوامل مربوط به کلاس درسی می توان به علل مربوط به مدیریت مدرسه (کارکنان اداری مدرسه)، و محیط مدرسه اشاره کرد. تعویض مکرر برنامه های کلاسی ، برخورد مناسب دست اندرکاران ستاری مدرسه با دانش آموزان یکنواخت بودن برنامه های صبحگاهی یا عصرگاهی مدرسه بی توجهی به خواسته و انتظارات معقول دانش آموزان کمبود امکانات ورزشی و نامناسب بودن فضای مدرسه و ... شرایط و موقعیت را برای بروز رفتارهای نامطلوب دانش آموزان فراهم می کند.

د: علل مربوط به خانواده:

صاحبنظران روان شناسی و علوم تربیتی یکی از مهم ترین نهادهای مؤثر در تربیت و رفتار آدمی را سازمان خانواده می دانند، زیرا در محیط خانواده اولین و با دوام ترین عامل در تکمیل شخصیت کودکان و نوجوانان و زمینه ساز رشد جسمانی و اخلاقی ، عقلانی و عاطفی آنان است.

بنابراین دانش آموزان ابتدا راه و رسم زندگی و رفتا رهای مطلوب و نامطلوب را با تقلید از رفتار والدین خود فرا می گیرند. و آنچه را در خانواده یاد می گیرند در مدرسه بروز می دهند.

اختلافات و کشمکش های مکرر والدین، بی نظمی در خانواده و ... تأثیر نامطلوبی بر رفتارهای دانش آموزان دارد. این عوامل زمینه ی لازم را برای برو.ز رفتارهای مخرب دانش آموزان در کلاس درسی فراهم می کند و بدین طریق نظم و انضباط کلاس درسرا به هم می زند.

مردانی دبیر حرفه وفن 




آفرین شهمیان ::: جمعه 88/10/25::: ساعت 12:21 صبح

   راهکارهایی برای حرفه ای بودن

 

1- آشنایی با مهارت های تدریس

2- آشنایی با انواع روش ها ی تدریس

3- استفاده از رسانه های آموزشی

4- به روز بودن

5- عاشق معلمی بودن

6- درکلاس تواضع داشتن

7- به دانش آموز به چشم یک منبع اطلاعاتی نگریستن

8- تعهد و تخصص کافی داشتن

9- دقیق - مهربان و با انضباط بودن

10- معلمی را به چشم هنر نگریستن

 




آفرین شهمیان ::: یکشنبه 88/10/20::: ساعت 9:52 عصر

بارها شنیده ایم که دانش آموز یا دانشجویی می گوید :

(( دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم ))یا ((آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست))ویا ((هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم))ویا ((ده بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم))به راستی مشکل چیست ؟ آیا برای یادگیری درس واقعا" باید 10 بار کتاب را خواند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مرورکرد؟وآیا بایددهها بار درس راتکرارکردتا یادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنین باشد ، مطالعه کاری سخت و طاقت فرسا است . اما واقعیت چیزی دیگر است . واقعیت آن است که این گروه از فراگیران ، روش صحیح مطالعه را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند . یادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت .

شیوه صحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:

1- زمان مطالعه را کاهش میدهد.

2- میزان یادگیری را افزایش میدهد .

3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می کند.

4- بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد.

برای داشتن مطالعه ای فعال وپویانوشتن نکات مهم درحین خواندن ضروری است تابرای مرورمطالب،دوباره کتاب رانخوانده ودر زمانی کوتاه ازروی یادداشتهای خودمطالب رامرور کرد .

یادداشت برداری ، بخشی مهم و حساس از مطالعه است که باید به آن توجهی خاص داشت . چون موفقیت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد. خواندن بدون یادداشت برداری یک علت مهم فراموشی است.

شش روش مطالعه :

خواندن بدون نوشتن ،خط کشیدن زیرنکات مهم، حاشیه نویسی  وخلاصه نویسی، کلید برداری خلاقیت و طرح شبکه ای مغز

1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآیندی فعال و پویا است وبرای نیل به این هدف باید از تمام حواس خود برای درک صحیح مطالب استفاده کرد. باید با چشمان خود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا کرد و نکات مهم را یادداشت کرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و حضوری فعال و همه جانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام مورد نیاز ، خصوصا" قبل از امتحان ، بتوان از روی نوشته ها مرور کرد و خیلی سریع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .

2- خط کشیدن زیر نکات مهم :این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش کاملی برای مطالعه نیست چرا که در این روش بعضی از افراد بجای آنکه تمرکز و توجه بروی یادگیری و درک مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط کشیدن زیر نکات مهم می گردد .حداقل روش صحیح خط کشیدن زیر نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را کاملا" درک کنند و سپس زیر نکات مهم خط بکشند نه آنکه در کتاب بدنبال نکات مهم بگردند تا زیر آن را خط بکشند .

3- حاشیه نویسی :این روش نسبت بدو روش قبلی بهتر است ولی بازهم روشی کامل برای درک عمیق مطالب و خواندن کتب درسی نیست ولی می تواند برای یادگیری مطالبی که از اهمیتی چندان برخوردار نیستند مورد استفاده قرار گیرد.

4- خلاصه نویسی : در این روش شما مطالب را میخوانید و آنچه را که درک کرده اید بصورت خلاصه بروی دفتری یادداشت می کنید که این روش برای مطالعه مناسب است و از روشهای قبلی بهتر می باشد چرا که در این روش ابتدا مطالب را درک کرده سپس آنها را یادداشت می کنید اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست .

5- کلید برداری :کلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نکات مهم است . در این روش شما بعد از درک مطالب ، بصورت کلیدی نکات مهم را یادداشت می کنید و در واقع کلمه کلیدی کوتاهترین، راحتترین ،بهترین وپرمعنی ترین کلمه ای است که با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به خاطر آورده می شود .

6- خلاقیت و طرح شبکه ای مغز: این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصا" فراگیری مطالب درسی است .در این روش شما مطالب را میخوانید بعد از درک حقیقی آنها نکات مهم را به زبان خودتان و بصورت کلیدی یادداشت می کنید و سپس کلمات کلیدی را بروی طرح شبکه ای مغز می نویسد ( در واقع نوشته های خود را به بهترین شکل ممکن سازماندهی می کنید و نکات اصلی و فرعی را مشخص می کنید)تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی کتاب ، فقط به طرح شبکه ای مراجعه کرده وبا دیدن کلمات کلیدی نوشته شده بروی طرح شبکه ای مغز ، آنها را خیلی سریع مرور کنید . این روش درصد موفقیت تحصیلی شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش میدهد و درس خواندن را بسیار آسان می کند. و بازده مطالعه را افزایش میدهد.

شرایط مطالعه

((بکارگیری شرایط مطالعه یعنی بهره وری بیشتر از مطالعه ))

شرایط مطالعه ، مواردی هستند که با دانستن ، بکارگیری و یا فراهم نمودن آنها ، می توان مطالعه ای مفیدتر با بازدهی بالاتر داشت و در واقع این شرایط به شما می آموزند که قبل از شروع مطالعه چه اصولی را به کار گیرید ، در حین مطالعه چه مواردی را فراهم سازید و چگونه به اهداف مطالعاتی خود برسید و با دانستن آنها می توانید با آگاهی بیشتری درس خواندن را آغاز کنید و مطالعه ای فعالتر داشته باشید :

1- آغاز درست :برای موفقیت در مطالعه ،باید درست آغازکنید.

2- برنامه ریزی : یکی از عوامل اصلی موفقیت ، داشتن برنامه منظم است .

3- نظم و ترتیب: اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد .

4-حفظ آرامش: آرامش ضمیر ناخود آگاه را پویا و فعال میکند.

5- استفاده صحیح از وقت :بنیامین فرانکلین، ((آیا زندگی را دوست دارید؟ پس وقت را تلف نکنید زیرا زندگی از وقت تشکیل شده است .))

6- سلامتی و تندرستی: عقل سالم در بدن سالم است .

7- تغذیه مناسب: تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد.

8- دوری از مشروبات الکلی : مصرف مشروبات الکلی موجب ضعف حافظه می شود .

9 – ورزش : ورزش کلید عمر طولانی است .

10-خواب کافی: خواب فراگیری و حافظه را تقویت می کند.

11 –درک مطلب:آنچه در حافظه بلند مدت باقی می ماند ، یعنی مطالب است .

چند توصیه مهم که بایدفراگیران علم ازآن مطلع باشند.

1- حداکثر زمانی که افراد می توانند فکر خود را بروی موضوعی متمرکز کنند بیش از 30 دقیقه نیست ، یعنی باید سعی شود حدود 30 دقیقه بروی یک مطلب تمرکز نمود و یا مطالعه داشت و حدود 10 الی 15 دقیقه استراحت نمود سپس مجددا" با همین روال شروع به مطالعه کرد.

2- پیش از مطالعه از صرف غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید. و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمائید چون پس از صرف غذای سنگین بیشتر جریان خون متوجه دستگاه گوارش میشود تا به هضم و جذب غذا کمک کند و لذا خونرسانی به مغز کاهش می یابد و از قدرت تفکر و تمرکز کاسته میشود . از مصرف الکل و دارو هم خودداری فرمائید همچنین غذاهای آردی مثل نان و قندی قدرت ادراک و تمرکز را کم می کند نوشابه های گازدارهم همینطور هستند.

3- ذهن آدمی با هوش است اگر یادداشت بردارید خود را راحت از حفظ و بیاد سپاری مطالب می کند و نیز همزمان نمی توانید هم مطلبی را بنویسید و هم گوش دهید . پس در حین مطالعه لطفا" یادداشت برداری ننمائید .

****

منبع : مقاله " روش های صحیح مطالعه  "-تهیه کننده : سایت  تاپ ایران -آدرس  اینترنتی :http://www.topiran.com/ravan8.html

 




آفرین شهمیان ::: یکشنبه 88/10/20::: ساعت 9:43 عصر

مسابقه بزرگ مدرسه ویژه شهادت علی ابن موسی الرضا (ع)

در اجرای طرح کرامت در مدرسه مسابقه صداقت - قناعت و ادب در زندگی و کلام امام هشتم شیعیان (ع) را ویژه آن ایام برگزار مینماییم

این مسابقه ازبین 100 حدیث از امام هشتم تهیه شده که در دسترس دانش آموزان قرار گرفته و آزمون آن در روز سه شنبه 27/11/88 برگزار خواهد شد




آفرین شهمیان ::: یکشنبه 88/10/20::: ساعت 9:38 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 25


بازدید دیروز: 14


کل بازدید :1356359
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
مدیر وبلاگ : آفرین شهمیان[296]
نویسندگان وبلاگ :
پ.قربانی[44]
م.نوربخش[0]
ف.عنایت[0]
م. صادقی[0]
الف. سورمه[0]

 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<